Jak wygląd biura świadczy o firmie?
Chociaż wiele obszarów działalności biznesowej przeniosło się do sieci, biuro wciąż jest jednym z elementów kształtujących wizerunek firmy. Wpływa nie tylko na postrzeganie nas przez obecnych i przyszłych klientów, ale też wzmacnia naszą atrakcyjność w oczach pracowników. O co zadbać, by biuro kształtowało nasz pozytywny wizerunek?
Biuro przyjazne pracownikowi
Dobrze zlokalizowane, wygodne i po prostu ładne biuro było jednym z popularniejszych benefitów, które firmy oferowały swoim pracownikom. Często towarzyszyły temu dodatkowe bonusy, które miały przyciągnąć zainteresowanych. Firmy z dużym naciskiem na rekrutację i employer branding oferowały dostęp do siłowni, piłkarzyków czy pokoje z PlayStation. Wszystko po to, by zwiększyć swój prestiż jako pracodawcy. Pandemia COVID-19 diametralnie zmieniła kulturę pracy, a duża część pracowników zamieniła wygodne fotele na twarde krzesła, za cenę całego dnia w dresie i oszczędności czasu na dojazdy. Badania satysfakcji pracowników pokazują, że większość specjalistów jest zadowolona z takiego stanu rzeczy i wcale nie chce wracać do biur na stałe. Nie znaczy to jednak, że firmy zaczęły lub znaczną masowo wypowiadać najmowane przestrzenie. Dobrze zaaranżowane biuro może być wciąż kartą przetargową przy pozyskiwaniu pracowników. Atmosfera biura powinna być odbiciem wizji firmy, a pracownik, nawet pracujący w większości zdalnie, będzie utożsamiał się z nią lepiej, mając możliwość przebywania w komfortowym dla niego miejscu.
Co wygląd biura mówi klientowi
Nie mniej ważne jest to, jak wygląd biura buduje Twój wizerunek jako potencjalnego kontrahenta. Należy zacząć od tego, że już sama lokalizacja i umiejscowienie biura mają znaczenie. Twój klient będzie postrzegał Cię inaczej, jeśli na rozmowę o współpracy zaprosisz go do ulokowanego w nowoczesnym budynku w centrum miasta biura, a inaczej, jeśli Twoje biuro mieści się w zrujnowanych magazynach na obrzeżach. Oczywiście, wszystko zależy też od branży, w której działasz. Siedziba biura z branży logistycznej nie będzie raczej znajdowała się na starówce. Chodzi jednak o to, by nasze biuro pokazywało, że jesteśmy odnoszącą sukcesy, świadomą firmą, dbająca o komfort i naszych klientów, i pracowników.
Jak branża wpływa na wygląd biura?
Wygląd biura powinien być dopasowany do specyfiki branży, w której działa Twoja firma. Jeśli prowadzisz agencję marketingową lub działasz w branży artystycznej, nie bój się pokazać swojej kreatywności nie tylko w projektach, ale też wyglądzie biura. Jeżeli atrybutami Twojej firmy jest nowoczesność i innowacyjność, możesz podkreślić to intensywnymi kolorami lub intrygującymi rozwiązaniami architektonicznymi czy odważnym wystrojem wnętrz. Jeżeli natomiast prowadzisz firmę działającą w branży, w której istotne jest zaufanie społeczne, a atrybutami firmy jest stałość i powściągliwość w działaniu, postaw raczej na klasyczną kolorystykę i proste formy.
Jakie meble świadczą dobrze o firmie?
Dobre jakościowo meble sprawdzą się w każdym biurze i podkreślą charakter każdego wnętrza, niezależnie, czy jest to gabinet lekarski, biuro architektoniczne czy siedziba agencji reklamowej. Pamiętaj, że pierwszym punktem styku potencjalnego pracownika lub klienta jest często lada recepcyjna, dlatego już na jej wygląd i wykonanie należy zwrócić dużą uwagę. Na komfort pracowników wpływają natomiast zwłaszcza ergonomiczne i wygodne fotele biurowe. Eleganckie i trwałe meble biurowe to inwestycja w atrakcyjny wizerunek każdej firmy.