Jak wybrać meble do biura w domu?
Znaczna część pracowników pracuje od czasu rozpoczęcia pandemii w domach. Niektórzy na 100%, a bardzo wielu część tygodnia pracy nie ruszają do biur, tylko otwierają komputer w miejscu zamieszkania.
Co zrobić aby pracować komfortowo w domu czy mieszkaniu? Mamy dla Ciebie wskazówki.
DOMOWE BIURO – ZAPLANUJ JE PRAWIDŁOWO!
Aby uzyskać odpowiednią ilość światła i móc pracować w koncentracji, polecamy ustawić biurko niedaleko okna. Dodatkową trudnością przy planowaniu jest konieczność uniknięcia odbić światła w ekranie, ponieważ w dłuższej perspektywie może to prowadzić do zaburzeń widzenia. Dlatego polecamy ustawienie monitora pod kątem dziewięćdziesięciu stopni w stosunku do okna. Zdajemy sobie sprawe, że nie u wszystkich będzie to możliwe – jak każde wytyczne – nasze pomysły dotyczą wyłącznie pewnego idealnego schematu.
Pracuje się lepiej przy biurku, które nie jest ustawione tyłem do drzwi. Osobie pracującej będzie zdecydowanie przyjemniej mieć ze swojego miejsca pracy widok na pokój / przestrzeń.
DOMOWE BIURO. JAK WYGLĄDA ODPOWIEDNI STÓŁ DO PRACY?
Nie każdy posiada w domu czy mieszkaniu stół do pracy. Ze względu na brak miejsca korzysta się wtedy ze stołu do jedzenia albo kuchennego. Kto jednak pracuje dłużej niż połowę czasu w z domu powinien rozważyć zakup choćby niewielkiego stołu do pracy biurowej, który ma odpowiednią wysokość. Wysokość jest właśnie kluczowa dla wygodnej pracy. 75 cm dla osoby o wzroście ok. 178 cm pozwoli zachować prawidłową pozycję przy pisaniu / pracy na komputerze podczas home office.
Oferujemy również biurka w regulacją wysokości, które pozwolą pracować wygodnie osobom niskim jak i wysokim.
Długa praca siedząca przed komputerem obciąża nie tylko ramiona i szyję, których mięśnie są cały czas napięte, ale również oddziaływuje na odcinek lędźwiowy kręgosłupa oraz krążenie krwi. Słabe krążenie krwi sprawia, że jesteśmy mniej skoncentrowni, musimy chodzić „na kawę”, „przejść sie”. Podobnie działa na nas bolący odcinek lędźwiowy kręgosłupa.
Skuteczną pomocą jest stół elektrycznie regulowany, który za pomocą dwóch siłowników podnosi się i opuszcza, zmienia wysokość blatu. Pracuje się przy nim naprzemiennie siedząc i stojąc. Ta zmiana wymusza ruch, a co za tym idzie poprawia komfort pracy i zdrowie pracownika. Wiedzą o tym pracodawcy w Europie Północnej i Niemczech, gdzie stół elektrycznie regulowany stał się standardem.
Aby uniknąć napięcia pleców należy zmieniać pozycję w czasie pracy 2-3 razy w ciągu godziny. Wstawać i siadać. Technicznie sama czynność jest bardzo prosta, wystarczy przytrzymać przycisk.
HOME OFFICE. SZAFY BIUROWE W DOMU?
Funkcjonalna szafa i szafka biurowa z szufladami przyda się w domowym biurze nawet bardziej niż w klasycznym. Szczególnie kontenerki i wąskie kontenerki biurowe będą pomocne tam gdzie brakuje przestrzeni. Pozwolą utrzymać porządek kiedy na biurku nie pozostaje już wiele miejsca. Notatki, kalendarze, umowy leżace jedne na drugich. Kto tego nie zna? Zbyt wiele rzeczy na biurku odciąga naszą uwagę od zadania.
Kontenrek Smartbox 43 oferuje dodatkowo piórnik, dzięki któremu po pracy nawet długopisy wrócą na swoje miejsce po pracy i nie będą rzucały się w oczy.
BIURO W DOMU. CZY PRACUJESZ BEZPIECZNIE?
Bezpieczeństwo to z jednej strony zdrowie pracownika, a z drugiej po prostu bezpieczeństwo miejsca pracy. Warto o nie zadbać również w domu. Kto pracuje na komputerze, ten często używa również drukarki, a przede wszystkim jednego a nawet dwóch monitorów. Wszystkie te urządzenia są podłączone do siebie i do prądu. Biurko, które posiada tzw. przelotki oraz kanał kablowy pomoże opanować chaos kabli.
O leżące lub wiszące kable nie potknie się ani dziecko ani pracownik. Okrągłe lub kwadratowe przelotki kablowe można wybrać w odpowiednim kolorze. Podobnie kanał kablowy jest dostępny w kilku kolorach. Zadbaj o bezpieczeństwo swoje i swoich najbliższych w odpowiednim stylu!
Bardziej wyrafinowaną możliwościa porządkowania w biurze i domowym biurze są mediaporty. W jednym urządzeniu można połączyć wyjścia prądowe, HDMI i USB. Elegancka klapka pozwala zamknąć i schować je kiedy nie są używane. Potrzebujesz podłączyć telefon albo tabel? Mediaport czeka!
HOME OFFICE CO ZROBIĆ KIEDY AKUSTYKA W POMIESZCZENIU PRZESZKADZA W PRACY?
Czy zdarza się Wam, że rozmówca z ZOOM Was nie rozumie? Oznacza to, że pogłos w pomieszczeniu jest na tyle duży, że utrudnia rozmowę. Wbrew pozorom ma to miejsce znacznie częściej niż mogłoby się wydawać.
Z pomocą przychodzą wtedy ścianki akustyczne ACUSTIC. Wystarczy na środku twardej ściany ustawić dźwiękochłonną ściankę biurową. Fale dźwiękowe przestaną się odbijać. Dodatkowo sympatyczna, wełniane tapicerka doda wnętrzu przytulnej atmosfery. Zarówno ścianka akustyczna jak i przegroda akustyczna do biurka oferuje jeszcze jedną ciekawą funkcjonalność – pozwalają pozostawić notatki przyczepione szpilką. Wydaje się to rozwiązaniem „niedzisiejszem”? A jednak warto spróbować, ponieważ karteczka na wysokości wzroku jest bardzo skutecznym przypominaczem. Przegrody akustyczne do biurka oferują więc znacznie więcej niż wyłącznie rozpraszenie fal dźwiękowych.
HOME OFFICE. KTÓRE KOLORY NAJLEPSZE DO BIURA, A KTÓRE DO DOMOWEGO BIURA?
Kolor to oczywiście sprawa gustów i emocji. Wybór koloru w biurze to w dużej mierze sprawa funkcjonalności i ergonomii. Chcemy, żeby się nie brudził, płyta nie rysowała, a w przyszłości można było dopasować kolejne szafy lub biurka do istniejących. Firma się bowiem zmienia, więc do tych zmian dopasowywać się powinny również meble biurowe.
Nieco inaczej jest z meblami domowymi i meblami do domowego biura. Większość klientów chciałaby zachować domowy charakter miejsca do pracy w domu. Tutaj z pomocą spieszą dekory drewniane Wiśniewski Office. Oferujemy ich aż 10. Wszystkie płyty zachowują wysoką jakość mebli biurowych Wiśniewski Office. Zarówno szafy aktowe jak i regały do biura i domowego biura mają grube półki, są wyposażone w cichy domyk, a wszystkie krawędzie zabezpieczone obrzeżem z tworzywa sztucznego.